Pg. Lost

Pg. Lost - Norrköpings Post Rock Band

Pg. Lost är ett av mina favoritband. Det roligaste är också att de kommer från min stad, Norrköping. Efter att jag själv köpt Pg. Losts första EP "Yes I Am" fastnade jag verkligen för postrocken och det var då jag bestämmde mig för det är sånt här jag ska lyssna på och spela. Det var helt underbart.
Jag kunde gå runt och lyssna på låten "Yes I Am" flera gånger per dag och ofta i streck.
Pg.'s expermintella post rock är riktigt härlig och häftig. De har hittat ett ganska unikt ljud med hjälp av häftiga effekter på bas, gitarr och körljud.
En annan positiv egenskap är att de låter riktigt bra live. Jag har sett flera gånger och de lyckas få ihop sina låtar riktigt bra och fylligheten från inspelningarna finns även med på scenen.

Igår fick jag hem deras nya album "In Never Out". Riktigt häftiga låtar, speciellt den första låten Prahainen är riktigt bra och häftig. Den är som Yes I Am, man vill lyssna på den hela tiden. Låtens början är riktigt häftig med ett starkt klonkande ljud med långt mellanrum. Trummorna faller in och till sist kommer gitarrer och bas.
Riktigt maffigt känns det. När jag hörde den live i höstas var det skitbra.



Pg. lost bildades för bara några år sedan. I bandet spelar Kristian Karlsson, Matthias Bhatt, Martin Hjertstedt och Gustav Almberg. Bandet bildades genom att dem kännt varandra under längre tid tidigare genom deras skola. Från början jammade dem mest för skojjs skull men på senare tid har det blivit mer seriöst.


Mattias Bhatt - Guitar, Martin Hjertstedt - Drums, Gustav Almberg - Guitar & Kristian Karlsson - Bass / Voice

Pg. Losts plattor

Yes I Am
It's Not Me It's You
In Never Out


Detta är ett riktigt bra band som alla borde dra och kolla på om de spelar i närheten.
Pg. Lost kommer alltid att ha en liten plats i mitt hjärta efter att de inspirerat mig så mycket till att vilja starta ett experimentellt band med mina kompisar. Tack!


Kommentarer
Postat av: sara

varför uppdaterar du inte längre? :(

2010-11-04 @ 14:23:57
URL: http://facklitteratur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0